ZAJĘCIA EDUKACYJNO–ZDROWOTNE w „ Zielonej Szkole”

OFERTA   5 – DNIOWYCH

ZAJĘĆ EDUKACYJNYO – ZDROWOTNYCH

w „ Zielonej Szkole”

Elbląskiego Szkolnego Związku Sportowego

w Sztutowie na Mierzei Wiślanej

od 05.05 do 20.06.2014 r. i od 08.09 do10.10.2014 r.

1.ZAKWATEROWANIE do 35 osób :

Zielona Szkoła ESZS ul Obozowa 4a 82-110 Sztutowo

– pokoje 3 – 4 osobowe

– toalety, łazienki na każdym piętrze oraz wielokabinowe na parterze zgodne z wymogami SANEPID-u

– sala telewizyjna

– jadalnia

– zabezpieczenie przeciwpożarowe – pozytywna opinia Komendy   Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Nowym Dworze Gdańskim.

– teren ogrodzony, bezpieczny

2. WYŻYWIENIE :

– Stołówka Ośrodka Wczasowego „PROMYK” ul. Wczasowa 5 / 250 m/

/ trzy posiłki dziennie/

3. HARMONOGRAM ZAJĘĆ EDUKACYJN0- ZDROWOTNYCH:

I DZIEŃ /przyjazd/ – 1100 planowany przyjazd,

1100 – 1300            –  zakwaterowanie, czas na rozpakowanie

13.30- – obiad             –
1500 – 1600   –         zabawy integracyjne:

–       „poznajmy się”

–        „Węzeł gordyjski”

–       zabawy z wykorzystaniem alfabetu Morse’a

–        „Lucky Luck”

–       „Zgaduj Zgadula”

1600 – 1700 – test kontrolny – Pierwsze zajęcia ruchowe poprzedzane są sprawnościowym testem kontrolnym. Na jego podstawie dobierana jest intensywność zajęć, a dzieci są kwalifikowane do dwóch poszczególnych grup zaawansowania (dot. zajęć odchudzających).

1730 – 1800 – warsztaty z zakresu zdrowego stylu życia

„Otyłość – przyczyny powstawania oraz zagrożenia”

„Prawidłowe odżywianie i wysiłek fizyczny, jako kluczowe metody walki

z otyłością”

1800 – 1845 – konkurs kulinarny „Master Chef’

Uczestnicy obozu zostają podzieleni na grupy, a następnie otrzymanych

składników wykonują zestaw zdrowych i dietetycznych kanapek, które

ocenia jury.

                    – kanapki z tuńczykiem i jajkiem

– pasta jajeczna z tuńczykiem

– kanapki caprese

– bruschetta

1900 – 1930 kolacja

2000 – 2130 chrzest uczestników zajęć

2130 – 2200 czynności higieniczno – porządkowe

2200 cisza nocna

 

II DZIEŃ

730 – pobudka

745 – 815– apel + poranna gimnastyka (joga)

815 – 845 – śniadanie

9 –1100 – zajęcia odchudzające:

I grupa nordic-walking + fitness,

II grupa bodyball,

1130 – 1300 – zabawy rekreacyjne na plaży:

– żywy alfabet

– „Marionetki”

– „Ludzie do Ludzi” –w parach łączenie różnych części ciała

1330 – 1430 – obiad

1500 – 1700 – zawody sportowe na „Orliku”

turniej badmintona

turniej tenisa

1730 – 1800  – warsztaty z zakresu zdrowego stylu życia

„Piramida prawidłowego odżywiania – dobór odpowiednich składników w

codziennej diecie”

1800 – 1845  – konkurs kulinarny

Wykonywanie dietetycznych placków i naleśników.

Zawodnicy zostają podzieleni na grupy i otrzymują składniki i kolejne etapy

przepisu, jeśli poprawnie odpowiedzą na pytania dotyczące „Piramidy

prawidłowego odżywiania.”

1900 – 1930   – kolacja

2000 – 2130 – gry i zabawy

Spacer nad morze. Na plaży dzieci otrzymują piramidę prawidłowego odżywiania

i na jej podstawie układają całodzienny jadłospis

2130 – 2200    – czynności higieniczno – porządkowe

 

               III DZIEŃ

7 30 pobudka

745 – 815 – apel + poranna gimnastyka (streching)

815 – 845 – śniadanie

900 – 1100– zajęcia odchudzające:

I grupa bodyball, zumba,

II grupa nordic-walking, fitness,

1130 – 1300 – zabawy rekreacyjne na plaży:

– „Miminka” -„Garncarze” -„Na polu bitwy” -„Kwadrant”

1330 – 1430 – obiad

1500 – 1700 – zawody sportowe- turniej siatkówki plażowej

1730 – 1800 – warsztaty z zakresu zdrowego odżywiania

„Bogactwo składników odżywczych i witamin w wybranych warzywach i

owocach”

1800 – 1845 konkursy kulinarne:

Uczestnicy obozu zostają podzieleni na grupy, a następnie losują potrawę,

którą będą musieli wykonać i którą oceni jury. Potrawy:

– szaszłyki drobiowe

– szaszłyki warzywne

– szaszłyki hawajskie

– grillowany bakłażan

1900 – 1930 kolacja- grill

2000 – 2130 zabawy obozowe

-„Niekończąca się opowieść”

– „Magiczne sztuczki”

-Każdy z uczestników obozu losuje kolor, a następnie wymienia owoc i warzywo

w danym kolorze i opisuje jego wartości dla naszego organizmu

2130 – 2200 czynności higieniczno – porządkowe

2200 cisza nocna

 

       IV DZIEŃ

7 30  –     pobudka

745 – 815     – apel + poranna gimnastyka (joga)

815 – 845    – śniadanie

900 – 1200  – zajęcia odchudzające

1330 – 1430 – obiad

1500 – 1700 – „Poszukiwacze zaginionych skarbów’

1730 – 1800 – warsztaty z zakresu zdrowego odżywiania

1800 – 1845 – konkurs kulinarny

( dietetyczna sałatka z kurczakiem)

1900 – 1930 – kolacja

2000 – 2130 zabawy :

dyskoteka

– Uczestnicy obozu, podzieleni na dwie grupy, tworzą układ taneczny

wykorzystując kroki, których nauczyli się na zajęciach zumby.

– Milionerzy – konkurs z zakresu wiedzy przekazanej na warsztatach

dotyczących zdrowego odżywiania

2130 – 2200 – czynności higieniczno – porządkowe

2200 – cisza nocna

V DZIEŃ

730 pobudka

745 – 815  – apel + poranna gimnastyka (streching)

815 – 845  – śniadanie

930 – 1130 – zajęcia odchudzające:

Marszobieg

1200 – nagradzanie + podsumowanie zajęć

1230 – wyjazd

 

 

Planowany rozkład dnia :

730 pobudka

745 apel + poranna gimnastyka

815 – 845 śniadanie

900 – 1100 zajęcia odchudzające

1130 – 1300 zabawy rekreacyjne

1330 – 1430 obiad

1500 – 1700 zawody sportowe

1730 – 1800 warsztaty z zakresu zdrowego odżywiania

1800 – 1845 konkursy kulinarne

1900 – 1930 kolacja

2000 – 2100 zabawy obozowe

2100 – 2130 wręczenie nagród oraz podsumowanie dnia

2130 – 2200 czynności higieniczno – porządkowe

2200 cisza nocna

 

 

 

 

 

  • OPISY GIER I ZABAW REKREACYJNYCH ORAZ TURNIEJÓW SPORTOWYCH:

1 DZIEŃ

  • POZNAJMY SIĘ

na polecenie prowadzącego uczestnicy zabawy rozchodzą się po sali w dowolnych kierunkach (wewnątrz koła). Spacerując po sali, bawiący się starają się podać rękę jak największej liczbie osób i zapamiętać ich imiona. Ta z osób, której uda się zapamiętać pięć imion siada na krześle.

  • WĘZEŁ GORDYJSKI

grupa uczestników ok. 10-15 osób staje tworząc koło twarzami do wewnątrz. Uczestnicy stoją tak blisko siebie, aby stykać się ramionami. Na hasło prowadzącego wszyscy zamykają oczy a ręce wyciągają przed siebie do przodu łapiąc każdą ręką dowolną inną rękę. Gdy każdy trzyma dwie inne ręce, uczestnicy otwierają oczy i starają się rozplątać powstały węzeł nie puszczając żadnej ręki.

  • ZABAWY Z WYKORZYSTANIEM ALFABETU MORSE’A

1) za pomocą kresek i kropek

2) za pomocą chorągiewek

zadania: zapisz swoje imię, kalambury,

  • „LUCKY LUCK”

1) w parach naprzeciwko siebie, jedna osoba trzyma przedmiot w chwili gdy go puszcza druga osoba zdejmuje ręce z bioder i stara się go złapać 2) za pomocą lassa zrobionego z kolorowej miękkiej linki należy w ustalonym czasie przyciągnąć do siebie ustawione w odległości 3-4m dowolne rekwizyty

  • „ZGADUJ ZGADULA”

zgadywanka terenowa

pytania na trasie: 1) w jakim parku się teraz znajdujesz? 2) wymień trzech mieszkańców tego lasu znajdujących się pod ścisłą ochroną 3) komu zgłaszasz wyjście w góry? 4) jaki jest najwyższy szczyt tego pasma gór? 5) co oznaczają kolory szlaków górskich?

Przy każdej stacji znajdują się kolorowe wstążki, każda grupa oznaczona danym kolorem zrywa swoją wstążkę. Każda grupa dostaje mapę oraz kompas. Zawodnicy wyznaczają lidera każdej grupy.

  • CHRZEST

Każdy z uczestników musi:

– zjeść papryczkę chili, czosnek lub cebulę

– wypić herbatę z pieprzem i solą

– oblewanie kisielem po głowie ślizgiem okularach do pływania

– wysmarowanie twarzy ciastem

– oblewanie keczupem

– „ucinanie” rąk makaronem do spaghetti

– szukanie rzeczy w piasku

– przejść na czworaka po gałęziach z igiełkami iglastych drzew

-„Śmigiem ślizgiem” –zjeżdżanie/ślizganie się w korycie strumienia

2 DZIEŃ

  • ŻYWY ALFABET

Prowadzący prosi do siebie kilka osób z każdego zespołu. Na ich plecach lub na brzuchu wiesza przygotowane wcześniej na papierowych planszach, pojedyncze litery alfabetu (w każdym zespole są takie same). Zadaniem uczestników zabawy jest ułożenie w określonym czasie np. 2 min z podanych liter jak największej liczby nowych wyrazów.

  • MARIONETKI

kierowanie osobą, która ma zamknięte oczy, poprzez wydawanie poleceń, w taki sposób aby dotarła do celu. W parach lub większych grupach.

  • TURNIEJ RINGO

Zawodnicy grają na boisku do siatkówki. Ringo można chwytać tylko jedną ręką. Pozostałe zasady gry omawia sędzia. Turniej dla trzech drużyn. Wszyscy angażują się w dopin

  • TURNIEJ KOSZYKÓWKI

Zawodnicy grają na boisku do koszykówki. Turniej dla czterech drużyn. System pucharowy. Obowiązują przepisy gry w koszykówkę. Wszyscy angażują się w dopingowanie kolegów.

 

3 DZIEŃ

  • GARNCARZE

podział na garncarzy i glinę, garncarze „lepią” z gliny, czyli ciała partnera, wcześniej ustalony przedmiot. Może być w formie konkursu między grupami.

  • NA POLU BITWY

po wcześniejszym przygotowaniu papierowych rekwizytów, zabawa w bitwę w której uczestniczą rumaki i jeźdźcy. Każda para to jeden rumak i jeździec. Bieg z partnerem – różne kombinacje, m.in. na barana.

 

  • KWADRANT

Po podaniu przepisów gry i po losowaniu jedna drużyna zajmuje miejsce w „gnieździe” druga w „polu”. Każdy zespól posiada po 10 graczy. Zadaniem drużyny znajdującej się w „polu” jest złapanie małej piłeczki jedną ręką, aby mogły zamienić się miejscem z przeciwna drużyną i zdobywać punkty. Zadaniem drużyny znajdującej się, w „gnieździe” jest odbicie piłeczki za pomocą deski przypominającej nogę od stołu. Po udanym rzucie osoba musi przebiec wszystkie bazy, które znajdują się na określonym polu, jeśli dobiegnie do miejsca z którego wyruszyła zdobywa drużyna punkt. Po nie udanym rzucie piłeczki dana osoba przechodzi do bazy spalonej i nie uczestniczy w grze do czasu aż drużyna zdobędzie dwa punkty. Wygrywa ta drużyna, która zdobędzie 30 punktów.

  • TURNIEJ SIATKÓWKI PLAŻOWEJ

na piaszczystym boisku do siatkówki grają drużyny 6-osobowe wg zasad gry w siatkówkę plażową. Turniej rozgrywany systemem pucharowym. Pozostali uczestnicy aktywnie dopingują kolegów na boisku.

  • „NIEKOŃCZĄCA SIĘ OPOWIEŚĆ”

-Prowadzący rozpoczyna zabawę, opowiadając historyjkę nawiązującą do lotu balonem. W ten sposób daje początek wymyślonej przez siebie fabule. Po kilku zdaniach przerywa wypowiedź, a opowiadanie kontynuuje jego sąsiad z prawej strony. Po chwili zmienia go następny uczestnik zabawy itp. Opowiadający może zadawać pytania słuchaczom, wprowadzać nowych bohaterów itp.

◦           TAJEMNICZY PIERŚCIEŃ

Wykonany z drutu pierścień o średnicy około 10 cm wieszamy na cienkiej nitce. Jeden z uczestników pokazu w obecności pozostałych widzów podpala nitkę, która płonie, a pierścień mimo to nadal wisi w powietrzu.

Wyjaśnienie: Nitkę należy moczyć przez kilka godzin w stężonym roztworze soli kuchennej, a następnie wysuszyć. W trakcie spalania tak przygotowanej nitki osadzone na niej kryształki soli topią się i łączą ze sobą, utrzymując pierścień w powietrzu.

◦           NIEWIDZIALNY MALARZ

Prezentujący sztuczkę pokazuje widzom czystą kartkę papieru, pytając siedzącą najbliżej osobę, czy widzi jakiś rysunek. Po usłyszeniu odpowiedzi przeczącej iluzjonista zapala zapałkę i wodząc ostrożnie płomieniem nad kartką, wymawia magiczne zaklęcia. Po chwili na kartce pojawia się tajemniczy rysunek.

Wyjaśnienie: Przed pokazem na kartce należy umieścić dowolny rysunek, używając pędzelka i roztworu saletry potasowej. Po wyschnięciu kartka zrobi się ponownie zupełnie biała. Płomień świecy sprawi, że obraz znów się ukaże.

◦           POSŁUSZNA KULKA

Iluzjonista demonstruje widzom drewnianą kulkę o średnicy 5-7 cm, nawleczoną na grubą, mocną nitkę lub cienki sznurek. Końce nitki wykonawca trzyma w rękach. Kulka przesuwa się po nitce opadając w dół, zgodnie z prawami fizyki. W pewnym momencie jednak, na wyraźny rozkaz czarodzieja, kulka zatrzymuje się w dowolnym miejscu na nitce. Następnie, ponownie słuchając polecenia, opada. Kulka może zatrzymać się także na wyraźne życzenie widzów.

Wyjaśnienie: Przed pokazem kulkę należy odpowiednio spreparować. Po rozcięciu na pół trzeba wyrzeźbić w obu jej częściach (tworząc Unię łamaną) cienki rowek. Następnie przez rowek należy przeprowadzić sznurek i obie połówki skleić. W czasie prezentowania sztuczki kulka opada w dół przy swobodnie zwisającej nitce. Mocniejsze jej naprężenie powoduje zatrzymanie kulki.

◦           CO JEST SILNIEJSZE – POWIETRZE CZY WODA?

Iluzjonista napełnia szklankę wodą i przykrywa kartką. Przytrzymując kartkę ręką, odwraca w powietrzu szklankę dnem do góry (nad jakimś naczyniem). Odrywa rękę od papieru, a widzowie ze zdziwieniem spostrzegają, że woda się nie wylewa.

Wyjaśnienie: Zgodnie z prawami fizyki ciśnienie powietrza wywierane na kartkę jest większe niż ciśnienie wody znajdującej się w szklance.

 

◦           ZNIKAJĄCA MAGICZNA PAŁECZKA

Iluzjonista prezentuje magiczną pałeczkę, mówiąc, że jest to zupełnie zwyczajny drewniany przedmiot, który lubi czasem płatać figle. Na dowód tego uderza pałeczką w szklankę stojącą na stole i widzowie słyszą wyraźnie odgłos uderzenia drewna o szkło. Następnie zawija pałeczkę w arkusz papieru i ponownie stuka nią w szklankę. Po chwili gwałtownym ruchem rozrywa zawiniętą pałeczkę na pół. Bierze połówki do ręki, gniecie je i wyrzuca. Pałeczka znika.

Wyjaśnienie: Sekret sztuczki polega na wykonaniu fałszywej pałeczki z papieru. Po sklejeniu maluje się ją na dowolny kolor. W środek tak spreparowanej pałeczki (w dwa jej końce) wstawia się niewielkie drewniane kołeczki, którymi iluzjonista stuka w szklankę.

◦           PIĘĆ PLUS PIĘĆ RÓWNA SIĘ… PIĘTNAŚCIE’!!

Iluzjonista informuje na wstępie widzów o tym, że matematyka jest nauką ścisłą, której podstawy wszyscy powinni dobrze znać. Na przykład, wszystkie dzieci potrafią zapewne dobrze dodawać. Czy tak jest w istocie? Wykonawca sztuczki zadaje dzieciom pytanie: „Ile jest pięć plus pięć?” W odpowiedzi słyszy: „Dziesięć”. Postanawia to sprawdzić. Wyjmuje z czarodziejskiej skrzynki płócienny woreczek, blaszaną tackę i 10 dużych monet. Wszystkie przedmioty daje do obejrzenia widzom. Następnie prosi jedno z dzieci, aby zechciało odliczyć 5 monet i ułożyć je na tacy. Kolejno wszystkie monety iluzjonista wrzuca do woreczka, potrząsając nim na dowód, że monety znajdują się w środku. Kolejny ochotnik układa na tacy następnych 5 monet, które wykonawca ponownie wrzuca do woreczka. Ile monet powinno być w woreczku? Po przeliczeniu okazuje się, że jest ich 15.

Wyjaśnienie: Iluzjonista ma ukryte w dłoni dodatkowe monety, które niepostrzeżenie wrzuca do woreczka, wsypując jednocześnie policzone monety z tacy.

 

◦           MAGICZNE IMIĘ

Iluzjonista pisze na kartce własne imię (używając ołówka, mazaka lub długopisu), twierdząc, że ma ono magiczną moc. Podaje widzom do obejrzenia kartkę i materiały piśmiennicze, których używał. Następnie pokazuje swoje zupełnie czyste dłonie. Po chwili zapala świecę i spala kartkę nad płomieniem, rozcierając popiół w dłoniach. Napis ze spalonej kartki pojawia się na dłoni iluzjonisty.

Wyjaśnienie:. Iluzjonista przed pokazem wypisuje swoje imię na dłoni, używając cienkiego pędzelka i roztworu sporządzonego z mleka, octu lub kurzego białka. Po wyschnięciu napis jest całkowicie niewidoczny. Popiół z kartki wtarty w dłonie pozostawi na nich ślad w postaci napisu.

◦           RĘKA W GÓRZE

Iluzjonista przekonuje publiczność, że potrafi odkrywać tajemnice. Chcąc to udowodnić/ prosi na scenę jednego z uczestników zabawy. Odwraca się i w tym czasie dziecko ma za zadanie podnieść jedną rękę wysoko do góry i jednocześnie wymienić głośno litery alfabetu od „a” do „k”. Potem powinno opuścić rękę. Iluzjonista po krótkiej chwili bezbłędnie odgaduje, która ręka była podniesiona do góry.

Wyjaśnienie: Podniesienie ręki do góry powoduje odpłynięcie krwi do niżej położonych naczyń krwionośnych. Przyglądając się uważnie grzbietowej stronie obu dłoni, łatwo można odgadnąć, która ręka była podniesiona do góry gdyż ma mniej widoczne nabrzmiałe naczynia krwionośne.

◦           ZNIKAJĄCA SZKLANKA

Iluzjonista siada przy stole, twarzą do widzów. Pokazuje wszystkim szklankę i płachtę gazety. Następnie, przykrywając szklankę gazetą i dociskając mocno papier do naczynia, formuje kształt szklanki. Po chwili podnosi papier, aby pokazać widzom, że szklanka nadal znajduje się na swoim miejscu. Wypowiadając tajemnicze zaklęcia, zatacza szklanką przykrytą papierem kręgi na stole. Przesuwając szklankę na środek stołu, mocnym uderzeniem zamkniętą dłonią przebija ją na drugą stronę blatu.

Wyjaśnienie: Zataczając kręgi należy w pewnym momencie przesunąć szklankę poza blat stołu. Wysunie się ona wówczas z papierowej formy i niepostrzeżenie spadnie na kolana iluzjonisty.

4 DZIEŃ

 

  • „POSZUKIWACZE ZAGINIONYCH SKARBÓW”

Bieg na orientację (uczestnicy posiadają kompas, listę azymutów i punktów kontrolnych oraz zapieczętowaną kopertę ratunkową z miejscem mety)

Zajęcia z jogi:

Powitanie Słońca – pozycje: pozdrowienie, uniesienie ramion, ręce do stóp, jeździec, osiem punktów, kobra, góra.Asany: góry, krzesła, drzewa, trójkąta, wojownika, psa z głową w dół, psa z głową do góry, dziecka, trupa.

5. SPRAWY FINANSOWE

– zakwaterowanie – 22 zł x 4 doby = 88 zł od 1 osoby

– wyżywienie 28 zł x 4 / od obiadu 1 dnia do śniadania 5 dnia = 112

– wynajem autobusu na wycieczkę 350 zł

– wstęp do Mini ZOO – 4 zł od ucznia, 6 zł od osoby dorosłej

– wykładowcy – zajęć , wykładów edukacyjnych i zdrowotnych – 1200 zł

     Uwaga – Koszty dojazd do Sztutowa pokrywają uczestnicy.

6. REZERWACJA UDZIAŁU W ZAJĘCIACH EDUKACYJNO- SPORTOWYCH:

Rezerwację na uczestnictwo w zajęciach będą przyjmowane na piśmie

potwierdzone przez dyrekcje szkół podstawowych , które należy przesłać na adres   :

Elbląski Szkolny Związek Sportowy ul. Kościuszki 77a 82-300 Elbląg lub faksem 55 235 05 15.

Po złożeniu zamówienia zawarta będzie umowa.

Przed złożeniem pisemnej rezerwacji należy upewnić się telefonicznie czy wybrany termin jest wolny pod  numer telefonu kom. 609 112 009.

 

Przewodniczący

Elbląskiego Szkolnego Związku Sportowego

 

/-/ Janusz Pająk

Dodaj komentarz